Tam tikromis sąlygomis elektros variklis gali perkaisti ir sudegti, net jei jis dirba neperkrautas ir nominali srovė nėra viršyta. Taip gali atsitikti, jei jis nėra pakankamai aušinamas (sulūžo, ar buvo pažeistas variklio ventiliatorius ar jo gaubtas, ilgas darbas lėtais apsisukimais su dažnio keitikliu, smarkiai pakilo aplinkos temperatūra, buvo uždengtos ar dalinai uždengtos oro įtraukimo angos). Siūlome 2-jų tipų variklių terminę apsaugą, kad išvengtume paminėtų problemų:
1. Bimetaliniai termo-kontaktai. Jie yra sumontuojami variklio viduje, prie apvijų. Jei apvijos pasiekia kritinę temperatūrą, termokontaktai atsidaro, nutrūkusi grandinė atjungia variklio kontaktorių ir variklis sustoja. Ataušus variklio apvijoms kontaktai vėl susijungia ir variklį vėl galima paleisti.
2. PTC jutikliai. Jie taip pat yra sumontuojami variklio viduje, prie apvijų. Priklausomai nuo variklio apvijų temperatūros, PTC jutikliai išduoda skirtingą varžą. Šiuo atveju variklio apvijų temperatūros kontrolei reikalinga PTC relė, kuri atjungia variklio kontaktorių, jei apvijos pasiekia kritinę temperatūrą. Ataušus variklio apvijoms PTC relės kontaktai vėl susijungia ir variklį vėl galima paleisti.
Abi opcijas galima įsigyti iš sandėlio.